حزب الله

چه جنگ باشد چه نباشد راه من و تو از کربلا میگذرد...

چه جنگ باشد چه نباشد راه من و تو از کربلا میگذرد...

حزب الله

آری اگر میخواهی که حزب الله را بشناسی اینچنین بشناس: او اهل ولایت است، عاشق امام حسین علیه السلام است و از مرگ نمی هراسد...حزب الله مردانی که تندباد عواصف آنان را نمی لرزاند، از جنگ خسته نمی شوند، ترس به دل راه نمی دهند، بر خدا توکل می کنند و عاقبت نیز از آن متقین است...

چند نکته در مورد اردوهای راهیان نور


چند نکته در مورد اردوهای راهیان نور

 افرادی که تعطیلات عید نوروز بالاخص لحظه ی تحویل سال را در فضای جبهه های جنوب بوده اند، همیشه از این حضور به عنوان بهترین سال های عید نوروزشان یاد می کنند.  امسال هم خدا توفیق داد به همراه سه نفر از اقوام راهی جبهه های جنوب شدیم.

در مورد با برکت بودن این اردوها حرف های زیادی زده شده که تا انسان، خودش در این فضا حضور نداشته باشد، شاید به طور کامل آن را درک نکند. بنده این قضیه را به عینه امسال مشاهده کردم. کسانی که شاید رغبت آنچنان بالایی نداشتند، بعد از حضور در اردو، از آن به عنوان یکی از بهترین تعطیلات نوروزی شان یاد می کنند. اما در همین رابطه چند نکته به نظرم رسید که شاید برای همه عزیزانی که به نوعی خادمان شهدا محسوب می شوند مفید باشه انشاالله:

  -بهترین و موثرین مولفه، که جذابیت زیادی برای زائران با نگاه های مختلف فکری و تیپ های متفاوت ظاهری دارد، اخلاق و رفتار مسئولین اردو و فضای حاکم بر اردو است. ایثار، از خودگذشتگی، بخشش، مدارا در سفر و ... در قالب رفتارهای ساده ای مثل سلام کردن و مصاحفه با اعضای کاروان، مقدم دانستن و شریک کردن دیگران در صرف غذا و خوردنی ها و نوشیدنی ها، برخوردی صبورانه و منطقی در غر زدن های احتمالی، بخشش و طلب حلالیت برای قصورهای صورت گرفته در طول اردو و موارد اینچنینی، فضای متفاوتی را برای زائران مختلف ایجاد می کند که تاثیراتش تا مدتها در ذهن آنها می ماند. 

-استفاده از رزمنده ها( راوی هایی که در عملیات ها حضور داشتند) و بازگویی خاطرات و روایت شجاعت ها و سختی ها و احیانا اتفاقات جالب و بامزه این عزیزان در طول مسیر، باعث ایجاد فضای زنده تری از مناطق عملیاتی و در نتیجه تاثیرگذاری بیشتری روی مخاطب می شود. بهتر این است که هر اتوبوسی یک راوی مستقل داشته باشد تا در مناطق مختلف و از روی نقشه، توضیحات لازم را برای زائرین بدهد. در اردویی که امسال مشرف شدیم راوی اتوبوس مثل کلاس درس و به صورت جدی، هم نقشه خوانی را به زائرین یاد داد و هم با ادبیاتی که نقشه خوانی را آموزش داده بود، مسیرها و عملیات های مختلف را توضیح میداد که خیلی قابل استفاده بود. 

-برای هر چه پربارتر شدن اردو می توان از فیلم ها ، مستندها و انیمیشن های جذاب جبهه فرهنگی انقلاب که در جشنواره مردمی فیلم عمار به نمایش در آمده به جای فیلم های صرفا سرگرم کننده و تکراری در مسیر استفاده کرد. بدیهی است که گزینش این محصولات برای هر کاروان با توجه به افراد و طیف های شرکت کننده در هر کاروان متفاوت می باشد.
 
- با توجه به اینکه الحمدالله از استان های مختلف کشور، کاروان های راهیان نور اعزام می شوند، آشنایی گروه ها و قومیت های مختلف کشور با یکدیگر، ابراز محبت و تبادل تجربیات و نظرات، هر چند برای لحظاتی کوتاه، می تواند در همگرایی و اتحاد درونی کشور برای رسیدن به قله های پیشرفت تاثیر خوبی داشته باشد. 

-تهیه ی جزوات جذاب با توجه به نقشه ی راه برنامه ریزی شده برای اردو، میتواند در بالا بردن سطح آگاهی زائرین از عملیات های مختلف، موثر باشد. 

-پرهیز از گعده های گروهی: در برخی موارد مشاهده میشود افرادی که مسئولیت اتوبوس را بر عهده دارند، در ردیف های ابتدایی اتوبوس به بحث درونی و مشورت برای توقف ها و شوخی بین خودشان می پردازند که این امر به دلیل اینکه ممکن است زائرین دیگر به صورت انفرادی در اردو شرکت کرده باشند، صورت خوبی ندارد و هم دلی لازم را در سراسر اردو در افراد تضعیف می کند. 

-برنامه ریزی دقیق متولیان هر کاروان برای استفاده ی حداکثری از فضای معنوی جبهه های جنوب.

 برای هر چه بهتر شدن اردوهای راهیان نور لازم است افراد و گروه ها، تجربیات و ابتکارات خود را با دیگران به تبادل بگذارند. ان شاالله.
والعاقبة للمتقین
  • محمد روزبهانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی