بازخوانی پرونده تبلیغاتی صهیونیسم علیه مبارزان فلسطینی
دروغ بزرگ
درآمد
یکی از راهکارهای کهنه و رایج جبهه تفرقه ، برای تقویت دشمن ، تهنت زدن به دوستان و رواج تصوّرات بی اساس در قالب «شایعه» است. چون همگرایی و وحدت همیشه به ضرر دشمن بوده است، بازار شایعه و«اِفک» از زمان پیامبر(صلی الله علیه واله )تا امروز،همواره گرم بوده است.
«کافر معرفی کردنِ » مسلمانان،یکی از مهمترین شایعات در دهه های اخیر بوده است. جریان تفرقه می کوشد ، برای ضعیف کردن جهان اسلام، شیعیان را «رافضی»های کافر و اهل سنّت را « ناصبی» های کافر معرفی کند!
مقاومت ؛در ایران ، ناصبی ودر فلسطین ،رافضی!
همگراییِ اسلامی میان شیعیان و اهل سنّت برای آزاد سازی قبلة نخست مسلمانان ، باعث شده صهیونیست ها تحرّکات تفرقه افکنانة خود را بیشتر کنند. از سویی فلسطینیان را از خطر «گسترش تشیّع» بترسانند و چهرة مبارزان فلسطینی ِمرتبط با ایران را به عنوان «مزدوران ایران»و« گسترش دهندگان تشیّع در فلسطین» تخریب کنند و از سوی دیگر به ایرانیان و شیعیان این گونه تلقین کنند که فلسطین ها ، ناصبی و دشمن اهل بیت (علیهم السلام) هستند که نه تنها نباید به آنان کمک کرد؛ بلکه این ارادة خداست که ظالمان را به جان ظالمان بیاندازد و توسط یهود، فلسطینیان ِناصبی ِبدتر از یهود از بین بروند!
هدف روشن است : ایجاد فشار مذهبی در میان مردم و تخریب ِ چهرة مجاهدان . به همین دلیل، همان کسانی که در ایران ، ناصبی معرفی می شوند ،در فلسطین به عنوان گسترش دهندگان تشیّع و خطری برای اهل سنّت ،ملامت می شوند!
برای مثال ، سایتی ضدّ تشیع به نام «الحقیقه » به شکل تخصصی، شیعه هراسی و ایران هراسی را در فلسطین دنبال می کند و تلاش دارد شیعیان را دشمنان مسجد الأقصی معرفی کند. برای مثال ، در ضمن ِمقاله ای با نام « التغلغل الشیعی فی فلسطین» با ذکر برخی شواهد کلّی که گویای پیوند فکریِ مجاهدان فلسطینی با ایران و اندیشة امام خمینی است، نتیجه گرفته شده که جنبش جهاد اسلامی، مسئول گسترش تشیّع در فلسطین است و این جنبش، برای فلسطین خطرناک معرفی شده است.
پاسخ به شبهه ای40ساله!
شهید مطهری در سال 1349 سخنانی داشتند که در کتاب آشنایی با قرآن، جلد 4، پاورقی صفحه 32 آمده است:
« یک وقتی شایع بود و شاید هنوز هم در میان بعضی ها شایع است، یک وقتی دیدم یک کسی می گفت: این فلسطینی ها ناصبی هستند. ناصبی یعنی دشمن علی (علیه السلام).
ناصبی غیر از سنّی است. سنّی یعنی کسی که خلیفة بلافصل را ابو بکر می داند و علی (علیه السلام) را خلیفة چهارم می داند و معتقد نیست که پیغمبر شخصی را بعد از خود به عنوان خلیفه نصب کرده است. می گوید پیغمبر کسی را به خلافت نصب نکرد و مردم هم ابوبکر را انتخاب کردند. سنّی برای امیر المؤمنین احترام قائل است؛ چون او راخلیفة چهارم و پیشوای چهارم می داند و علی را دوست دارد.[اما] ناصبی یعنی کسی که علی را دشمن می دارد. سنّی مسلمان است؛ ولی ناصبی کافر است. نجس است. ما با ناصبی نمی توانیم معاملة مسلمان بکنیم.
حال یک کسی می آید ،می گوید این فلسطینی ها ناصبی هستند. آن یکی می گوید، این به آن می گوید، او هم یک جای دیگر تکرار می کند و همین طور. اگر ناصبی باشند ، کافرند و در درجة یهودی ها قرار می گیرند. هیچ فکر نمی کنند که این ، حرفی است که یهودی ها جعل کرده اند.در هر جایی ، یک حرف جعل می کنند برای اینکه احساس همدردی نسبت به فلسطینیان را از بین ببرند. می دانند مردم ایران شیعه اند و شیعه ، دوستدار علی و معتقد است هر کس دشمن علی باشد کافر است؛ برای اینکه احساس همدردی را از بین ببرد ، این مطلب را جعل می کنند.
ما یکی از سال هایی که مکه رفته بودیم ، فلسطینی ها را زیاد می دیدیم ،یکی از آنها آمد به من گفت :فلان مسأله ازمسائل حج حکمش چیست ؟بعد گفت من شیعه هستم ،این رفقایم سنی اند .معلوم شد داخل اینها شیعه هم وجود دارد . بعد خودشان میگفتند بین ما شیعه سنی هست .شیعه هم زیاد داریم .همین لیلا خالد معروف ، شیعه است . در چندین نطق وسخنرانی خودش در مصر گفته شیعه ام .ولی دشمنِ یهودی ،یک عده مزدوری را که دارد ،مأمور می کند ومی گوید: شما پخش کنید که اینها ناصبی اند. قرآن دستور داده در این موارد اگر چنین نسبت هایی به افرادی که جزو شما هستند ومثل شما شهادتین می گویند شنیدند ، وظیفه تان چیست.»
از زبان شایعه سازان واقعی بشنوید!
«مائیر دغان» رئیس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی( موساد) در شهریور امسال به نخست وزیر این کشور گزارشی داد که بر مبنای آن« شماری از پیروان و رهبرانِ سنّیِ جنبش ضد صهیونیستی به مذهب تشیع گرویده اند.»
وی در این گزارش می نویسد :« شیخ راند صلاح» در شمال و «شیخ ابراهیم مرمور» درجنوب فلسطین از جمله رهبرانی که با تغییر مذهب خود به شیعه پیوسته اند . سنّی هایی که به مذهب شیعه روی آورده اند، در مناطق عربی نظیر کفرکنا، الناصره، شفاعمرو، الجلیل، المثلث، یافا، مجدالکرم والنقیب به صورت دوره ای به برگزاریم« جلسات سرّی» مبادرت می ورزند .
سایت کانال هفت تلویزیون یمن نیز –که وابسته به دولت علی عبدالله صالح است وتوسط اسرائیلی ها اداره می شود –در همین زمان ( ماه گذشته) نوشت : بعد از جنگ سی وسه روزة سال 1385هزاران جوان سنّی که درصددِ فرار از بحران هایی که عربها با آن روبرو هستند، می باشند به تشیّع گرویده اند .
در همین ایام دو جلد کتاب با عنوان« ص »و «شکارچی تروریست ها» توسط موساد منتشر شدند که در آن به چاره اندیشیِ اسرائیل در مواجهه با« خطر گسترش شیعه» پرداخته شده بود .کتاب« ص» بر اساس گزارش« بیرتس هاییم ارولیه» استاد ِدین شناسی تطبیقی در« مدرسه عالی علوم دینی در قدس اشغالی» تنظیم گردیده که در نوزدهم اکتبر سال گذشته روانه بازار شد و در آن هشدار داده بود که تشیع در مناطق عربیِ پر جمعیت مخصوصاً در منطقه« النقیب»- که شامل نیمة جنوبی فلسطین می شود- در حال گسترش است و روند گرایش جوانان اهل سنت به تشیع و نیز نرخ رشد جمعیتی 8/5 درصدی شیعیان، به زودی به تأسیس یک دولت شیعی در منطقه النقیب- یا بئرالسبع -می انجامد و لذا باید برای آن فکری کرد.
در کنار این مسئله «گال تال» استاد یهودی پژوهش های اسلامی در دانشگاه حیفا، اعلام کرد شیعیان هر کجا که باشند- از جمله در فلسطین- در صددِ سیاسی کردن دین و پوشاندن لباس سیاست به آن برای حضور در تمامی عرصه ها هستند و از این رو، او از لزوم همکاری حکومت های سکولار در تل آویو، ریاض، قاهره، اردن و سایر پایتخت های عربی برای مهار حرکت شیعه سخن گفت. روزنامة نیمه رسمیِ« یدیعوت آحارونوت» نیز چند ماه گذشته به نقل از منابع مطلّع نوشت: شیعیانِ فلسطینی، مهمترین پشتیبانانِ گروههای سنّیِ فلسطینی در درون مرزهای 1967- شامل حماس و جهاد اسلامی- هستند و« آفی دیختر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی اعلام کرد:« عرب هایی که به اعضای تشکل های
مسلّح فلسطینی یاری می رسانند، از عرب های شیعی ویا عرب هایی که به صورت سرّی به این مذهب گرویده اند، می باشند. وی از« 73 عملیات» در یک دورة ده ساله- 1375 تا 1385- علیه رژیم صهیونیستی خبر داد که در آن شیعیان و یا «گروههای مسلّحِ مرتبط با آنان، نظیر حماس و جهاد اسلامی» دخالت داشته اند.
- ۸۸/۰۷/۰۵