حزب الله

چه جنگ باشد چه نباشد راه من و تو از کربلا میگذرد...

چه جنگ باشد چه نباشد راه من و تو از کربلا میگذرد...

حزب الله

آری اگر میخواهی که حزب الله را بشناسی اینچنین بشناس: او اهل ولایت است، عاشق امام حسین علیه السلام است و از مرگ نمی هراسد...حزب الله مردانی که تندباد عواصف آنان را نمی لرزاند، از جنگ خسته نمی شوند، ترس به دل راه نمی دهند، بر خدا توکل می کنند و عاقبت نیز از آن متقین است...

۸ مطلب در دی ۱۳۸۸ ثبت شده است

آیت‌الله خامنه‌ای همان «سید خراسانی»

 

به

گزارش گروه پاتوق شیشه ای «شبکه خبر دانشجو»، اسماعیل شفیعی سروستانی در همایشی پیرامون موضوع آخرالزمان که در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) برگزار شد، گفت: با وجود اینکه گوش‌های زیادی در جهان برای شنیدن در خصوص این موضوع آماده است ولی ما از آن زیاد سخن نمی‌گوییم برای نمونه در دانشگاهی مانند دانشگاه بین‌المللی که به نام امام خمینی (ره) مزین است و در شهری مانند قزوین که شهری با سابقه فرهنگی است و در نقطه مرکزی ایران واقع شده است دو واحد درس اختیاری در خصوص آخرالزمان، فرجام‌شناسی وجود ندارد.

مسئول موسسه فرهنگی موعود عصر (عج) اضافه کرد: این جای تأمل دارد که چرا موضوعی که در جهان امروز در رأس همه مباحث جدی است ذهن جوانترین گروه اجتماعی در این جامعه درگیر آن نیست و این مبحث بزرگ است و چگونه چشم‌ها از روی موضوعی به این مهمی و بزرگی چرخیده و متوجه آن نیست.

تدریس رشته آخرالزمان شناسی در 257 دانشگاه در آمریکا

وی افزود: 130 سال است که در دانشگاه‌های وابسته به کلیسای کاتولیک در رشته آخرالزمان‌شناسی فارغ‌التحصیل دارند و در ایالات متحده آمریکا بیش از 257 کالج و دانشگاه در این رشته وجود دارد و اگر این موضوع مهمی نیست چرا باید در سرزمینی که گاهی گمان می‌کنیم عاری از مذهب است، این تعداد دانشگاه و کالج در رابطه با این رشته وجود داشته باشد.

شفیعی سروستانی عنوان داشت: بسیاری از دانشگاه‌ها در ایران در رشته‌های هنری، سینمایی، کارگردانی و بازیگری مشغول به آموزش هستند.

وی اعلام کرد: بسیاری از برنامه‌های رسانه‌های این سرزمین توسط همین بازیگران که بسیاری مانند دلقک‌ها فقط بالا و پایین می‌پرند و به اسم تهیه‌کنندگی و کارگردانی و سناریست، حد و اندازه سناریو آنها از چارچنگولی بالا نمی‌رود، هزاران ساعت شب و روز را به بیهوده‌گویی در مباحث مبتذل و حیات مردم عام کوچه و بازار را به خود مشغول می‌کنند.

فیلمی در کشور ما با موضوع آخرالزمان ساخته نشده است

این محقق در زمینه مهدویت عنوان داشت: این در حالی است که در آن سوی دریای مدیترانه در دهه 90 بیش از 60 درصد پرفروش‌ترین فیلم‌های هالیوود در خصوص آخرالزمان است و آیا ساخت فیلم‌هایی با چنین موضوعاتی برای سرگرم کردن مردم است.

وی ادامه داد: ولی ما در کشورمان فیلمی با این موضوع و مفهوم نداریم و نسبت به این موضوع غفلت کرده‌ایم در حالی که ذهن‌ها درگیر این موضوع است.

شفیعی سروستانی با اشاره به نگاه عام مردم به آخرالزمان توضیح داد: مردم ما زمانی که گرانی، سختی معیشت و بیماری در زندگیشان پدیدار می‌شود، زمانی که دچار خشکسالی می‌شوند می‌گویند آخرالزمان است، یعنی آخرالزمان را چیزی مساوی با بلا، آفت و بحران می‌شناسند.

آخرالزمان تعداد حوادث افزایش و زمان آنها به هم نزدیک می‌شود

وی افزود: ولی آیا آخرالزمان به معنای بحران است، آخرالزمان به معنای بحران، جنگ و آفت نیست، آخرالزمان قسمت واپسین از دورانی است که به قیامت پیوندد و از نظر ما آخرالزمان از زمان مبعوث شدن پیامبر آغاز و به ظهور موعود و سپس قیامت می‌انجامد.

مسئول «موسسه فرهنگی موعود» یادآور شد: پیامبر (ص) فرموده‌اند برگزیده شدم در حالی که میان من و قیامت فاصله نیست، همان سان که میان دو انگشت فاصله است اما از آنجا که در این ظرف زمانی حوادث بزرگ نزدیک به هم روی می‌دهد مردم عادت کرده و آخرالزمان را مساوی با بحران می‌شناسند.

وی اضافه کرد: پیامبر فرموده‌اند که نشانه‌هایی در آخرالزمان وجود دارد که مانند دانه‌های تسبیح یکی یکی می‌افتد و به آخرین دانه یعنی ظهور می‌انجامد و هرچه زمان ظهور نزدیک باشد بر تعداد حوادث افزوده می‌شود.

7 هزار روایت در خصوص آخرالزمان وجود دارد

شفیعی سروستانی توضیح داد: در میان همه ملل یعنی صاحبان ادیان آسمانی وجه مشترک ابتدا توحید و سپس موعودگرایی و بلاخره قیامت است و در همه ادیان حجم زیادی از روایات به موضوع موعود اختصاص دارد.

وی اعلام کرد: حجم روایات آمده از 14 معصوم در خصوص آخرالزمان و نشانه‌های ظهور بسیار زیاد است به طوری که 7 هزار روایت راجع به این موضوع داریم و در خصوص نماز و روزه این تعداد روایت نداریم.

مسئول موسسه فرهنگی موعود عصر (عج) خاطر‌نشان ساخت: این تعداد روایت نشان از اهمیت موضوع دارد و بخش عمده‌ای از روایات آخرالزمان توسط پیامبر و در نخستین روزهای بعثت بیان شده است.

وی با اشاره به کارکردهای علائم و نشانه‌های ظهور بیان داشت: این نشانه‌ها و علائم موقعیت بشر را در تاریخ معین می‌کند و مردم می‌دانند که در چه فاصله‌ای از ظهور قیامت قرار گرفتند همچنین هشدار و تذکر، آمادگی یافتن، جلوگیری از یأس و ناامیدی، شناسایی دوست و دشمن از کارکردهای نشانه‌های ظهور است.

شفیعی سروستانی عنوان داشت: ما همواره در تحلیل شرایط دچار مشکل می‌شویم و با تحلیل غلط موضع‌گیری کرده و گاهی با دوست با تصور دشمن بودن درگیر و گاهی با دشمن به تصور دوست بودن ارتباط دوستی برقرار می‌کنیم که این نشانه‌ها موجب می‌شود تا دوست را از دشمن بشناسیم.

از 1200 نشانه‌ آخرالزمان تنها 5 نشانه باقی مانده است

این محقق در زمینه مهدویت به حوادث آخرالزمان اشاره کرد و گفت: در آخرالزمان حوادث مختلفی روی می‌دهد و پیامبر نیز فرموده‌اند به ناگزیر فتنه‌ای پدید خواهد آمد که هر گاه در نقطه‌ای آرامش پیدا کند، در نقطه دیگری ناآرامی شروع می‌شود و این چنین ادامه می‌یابد تا وقتی که منادی آسمان بانگ برآورد که امیر شما مهدی است.

وی اضافه کرد: یکی از مشخصات فتنه این است که فتنه کور است یعنی اجازه تشخیص نمی‌دهد تا جایی که همه در تشخیص حق و باطل دچار تردید می‌شوند و حتی خواص نیز نمی‌توانند حق و باطل را تشخیص دهند؛ بنابراین تأکید شده است که مواظب باشید که خود را از دست نداده و نابود نشوید.

شفیعی سروستانی یادآور شد: پیامبر فرموده‌اند «شما را به هفت فتنه بیم می‌دهم که بعد از من روی می‌دهد، فتنه‌ای از مدینه، فتنه‌ای از مکه، فتنه‌ای از یمن، فتنه‌ای از شام، فتنه‌ای از شرق، فتنه‌ای از غرب و فتنه آخر فتنه سفیانی است».

وی تصریح کرد: از بیش از یک‌ هزار و 200 نشانه آخرالزمان که در روایات از آن سخن گفته شده طبق گفته همه محققان تمام نشانه‌ها رخ داده و فقط پنج نشانه باقی مانده است که اولین آن «فتنه سفیانی» است.

خروج سفیانی از سوریه برای کشتار شیعیان

مسئول موسسه فرهنگی موعود عصر (عج) ادامه داد: در روایات آمده است سفیانی با حمایت صهیونیست‌ها و غربی‌‌ها در سوریه کودتا می‌کند و سپس یک گروه در سوریه به نام بنی‌کلب از او حمایت می‌کنند و امروز بنی‌کلب جماعتی هستند که بخشی از آنها در ارتش اسرائیل، بخشی در سوریه و بخشی در لبنان زندگی می‌کنند.

وی اضافه کرد: سفیانی جنگی در ترکیه و عراق راه ‌می‌اندازد و شروع به کشتن شیعیان می‌کند و به کوفه می‌رسد و در کوفه بزرگترین اتفاق رخ می‌دهد و چنان شیعیان را می‌کشند به نحوی که همسایه به همسایه رحم نمی‌کند و برای گرفتن پول همسایه خود را شیعه معرفی می‌کند.
شفیعی سروستانی یادآور شد: امروز جهان استکبار علیه شیعه به میدان آمده و شیعیان غافل هستند.

وی تصریح کرد: زمانی که درگیری از شام به کوفه می‌رسد از کنار شهر قزوین لشگر سید خراسانی حرکت می‌کند و از منطقه مرکزی ایران عبور کرده و به کوفه می‌رود و در روایات آمده که اگر لشگر خراسانی را یافتید با او همراه شوید از یمن نیز سید یمانی به سوی کوفه می‌آید.

پیوستن یک میلیون ایرانی در نخستین روز ظهور امام زمان (عج)

مسئول موسسه فرهنگی موعود عصر (عج) اظهار داشت: فرمانده اصلی سپاه خراسانی «شعیب‌بن صالح» است و امروز در طالقان قبری به این نام است که مردم برای زیارت او می‌روند و وزیران، مشاوران و سرداران اصلی امام زمان (عج) همه ایرانی هستند و در روز اول یک میلیون ایرانی به امام می‌پیوندند.

وی افزود: بیان شده که ظهور در سال‌های پر از جنگ رخ می‌دهد و در قرن بیستم 100 میلون نفر در جنگ‌های مختلف کشته شدند و هزینه نظامی جهان امروز 900 میلیارد تا یک ترلیون دلار سال است و هزینه جنگ در جهان 2 میلیون دلار در دقیقه است که اگر 18 روز جنگ متوقف شود سوء تغذیه از کل جهان رفع می‌شود.

شفیعی سروستانی اعلام کرد: هزینه ارتش آمریکا در هر روز یک میلیارد و 250 میلیون دلار است و به خاطر اورانیوم مصرف شده در سلاح‌های غیرمتعارف در عراق مردم عراق به بیماری‌های مهلک دچار شدند و 4 هزار و 468 سال دیگر تاثیرات اورانیوم از عراق از بین می‌رود.

طبق تحقیقات موساد و سیا آیت‌الله خامنه‌ای سید خراسانی است

مسئول موسسه فرهنگی موعود عصر (عج) گفت: دشمنان خود را برای مقابله آماده کرده‌اند ولی ما غفلت کردیم، در زمان ریاست جمهوری بوش زیر نظر رئیس جمهور، کمیسیونی برای شناسایی امام زمان شکل گرفت.

وی تأکید کرد: 20 روز قبل موساد و سیا اعلام کردند به دنبال امام زمان هستند و اعلام نیز کرده بودند شاید سید خراسانی آیت‌الله خامنه‌ای باشد زیرا در جوانی در خراسان بوده است و سید یمانی نیز سید حسن نصرالله باشد زیر در کودکی در یمن بوده است.

شفیعی سروستانی اضافه کرد: مطالعات آنها در خصوص آخرالزمان صدها برابر ماست ولی دانشگاه‌های ما در این زمینه تعطیل هستند و آنها از واقعه ظهور نگران هستند ولی ما غفلت می‌کنیم.

وجود یک میلیارد نفر گرسنه و 45 میلیون مبتلا به ایدز نشانه‌ای از آخرالزمان

وی با اشاره به نشانه‌ها و حوادث آخرالزمان بیان داشت: خشکسالی، زلزله، قحطی و گرسنگی از نشانه‌های آخرالزمان است به طوری که در سال 2009 یک میلیارد نفر در دنیا گرسنه هستند هر سال نیز یک هزار زلزله متوسط، 18 زلزله بزرگ و یک زلزله عظیم کره زمین را می‌لرزاند.

مسئول موسسه فرهنگی موعود عصر (عج) ادامه داد: بی‌تقوایی و رواج فحشا و بیماری‌های مختلف نشانه دیگری است به طوری که در حال حاضر 45 میلیون نفر در دنیا مبتلا به ایدز هستند و هر سال 5 میلیون نفر به این تعداد اضافه می‌شود که 5 میلیون و 200 هزار نفر کودک هستند و نیمی را نیز از این جمعیت زنان تشکیل می‌دهند و در کشور ما نیز 60 هزار نفر مبتلا به ایدز هستند که تاکنون 2 هزار و 121 نفر جان باختند.

وی افزود: شیوع ایدز از طریق رابطه جنسی، همجنس‌بازی و افزایش فساد از مسائلی است که در آخرالزمان دیده می‌شود.

حکومت سلمان فارسی در ایران در زمان ظهور امام زمان (عج)

شفیعی سروستانی در ادامه با اشاره به تکالیف مومنان در زمان غیبت توضیح داد: یکی از تکالیف مومنان در زمان غیبت پیدا کردن معرفت و شناخت نسبت به امام است به طوری که در روایات آمده کسی که امام زمانش را نشناسد و بمیرد به مرگ جاهلیت از دنیا رفته است.

وی اضافه کرد: تمسک به دین و صبر و شکیبایی و انتظار فرج و دعا از دیگر کارهایی است که در زمان غیبت باید صورت گیرد تا امام زمان (عج) ظهور کند و خداوند بزرگترین مسئولیت تاریخ را به حضرت مهدی (عج) بزرگترین مرد خود گذاشته است تا برای تحقق عدالت ظهور کند.

این محقق در زمینه مهدویت خاطر‌نشان ساخت: ما باید برای رهایی از فتنه‌ها معرفت خود را افزایش داده و هوشیار باشیم تا امام زمان حکومت خود در زمین برپا دارد و در آن زمان امام حسین (ع)، اصحاب کهف، سلمان فارسی به این امام خواهند پیوست و فقط امام حسین (ع) 300 سال بر روی زمین خلافت خواهد کرد.

وی اعلام کرد: با تشکیل حکومت، سلمان فارسی در ایران حاکم خواهد شد و حکومت امام زمان در کوفه شکل می‌گیرد./

سیدحسن نصرالله

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری "النشره "، "سید حسن نصرالله " دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی دیروز خود در همایش بین‌المللی - عربی که به منظور پشتیبانی از مقاومت در بیروت برگزار می‌شد خطاب به مردم لبنان گفت: " من به شما وعده می دهم که در هرگونه رویارویی آینده با اسرائیل، آنها را شکست می دهیم و پیروزی تاریخی بزرگی را بدست می آوریم و چهره منطقه را تغییر می دهیم؛ آینده منطقه آینده مقاومت، عزت ، کرامت و آزادی است و اسرائیل و اشغالگری رو به زوال و نابودی است ".
دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود: "توانمندی لبنان با اتحاد و یکپارچگی ارتش، ملت و مقاومت آن دوچندان شد و از این رهگذر توانست اشغالگر را از سرزمین خود بیرون کند و برای ملت و امت خود پایگاه جدید و پیشرفته‌ای در مسیر پیروزی‌ قاطع و حتمی ایجاد کند ".
وی تصریح کرد: " آنچه که شما از دیدگاه‌ها و مواضع تاثیرگذار بر هوشیاری، آگاهی، اراده و اعتماد ملت ما به آینده می‌گوئید من نیز از بخش روشن‌تر جنگ برای شما می‌گویم. از زمانی که نیروهای سلطه‌گر اقدام به تاسیس اسرائیل بعنوان یک رژیم غاصب و ایجاد یک پایگاه نظامی پیشرفته کردند هدف آنان این بوده که بر اساس طرحی که موسوم به اسرائیل بزرگ است، یک رژیم توانمند استعمارگر بنیانگذاری کنند تا ضامن همیشگی و دائمی منافع آنان در منطقه باشد ".
دبیرکل حزب‌الله افزود: "صهیونیست‌ها تا پیش از جنگ اکتبر 1973 معتقد بودند که تا موفق اجرا شدن طرح "اسرائیل بزرگ " فاصله‌ای ندارند اما جنگ 1973 در میان تمام جنگ‌هایی که با اسرائیل صورت گرفته بود، یک معضل بزرگ برای صهیونیست‌ها بوجود آورد؛ ارتش‌های مصری و سوری حماسه‌های تاریخی و قهرمانانه عربی را فراموش نکردند و جلوی رویای توسعه‌طلبانه طرح صهیونیستی را گرفتند. اما چند سال بعد دولت مصر از معادله درگیری با اسرائیل بیرون آمد و این یکی از بزرگترین تحولات در تاریخ درگیری با رژیم صهیونیستی بشمار می‌آید. اما خواست خدا بر این بود که "امام خمینی " (ره) از ایران وارد معادله درگیری‌ها شود که این نیز نقطه قوت و تحول دیگر در تاریخ این درگیری‌ها محسوب می‌شود.
سید حسن نصرالله تصریح کرد: "موفقیت اسرائیل در اشغال لبنان در سال 1982 بار دیگر رویای ایجاد اسرائیل بزرگ را برای صهیونیست‌ها زنده کرد اما مقاومت توانست اشغالگران را در 25 ماه می [سال 2000] با خواری و ذلت از کشور بیرون کند که این نشانه و علامت روشنی برای از بین رفتن و افول نظریه و طرح اسرائیل بزرگ و شروع طرح نظریه توانمندی برتر اسرائیل [در منطقه] بود. اما انتفاضه الاقصی در فلسطین شروع شد و این‌بار نیز اسرائیلی‌ها احساس ضعف و ناتوانی کردند. نیروهای مقاومت در غزه اشغالگران را از این منطقه بیرون کردند و [اکنون]صهیونیست‌ها آرزو می‌کنند که دریا غزه را غرق کند اما چنین امری محقق نشده [و نخواهد شد] بلکه آنان[اسرائیلی ها] خود غرق می‌شوند. پس از آن اسرائیل جنگ وحشیانه خود را علیه لبنان در سال 2006 برای سرکوب مقاومت آغاز کرد اما مقاومت از بین نرفت و باقی ماند و توانمندتر و قدرتمندتر از گذشته با آن مقابله کرد. اسرائیل این جنگ را برای بازگرداندن قدرت بازدارندگی خود آغاز کرده بود اما اندک چیزی را که از این بازدارندگی باقی‌ مانده بود نیز از دست داد.
دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکید کرد: رویای اسرائیل بزرگ در "مارون الراس " و "بنت جبیل " فرو ریخت و از بین رفت سپس این رژیم با خونریزی در نوار غزه در سال 2006 [و ناکامی مجدد] طرح اسرائیل بزرگ را کاملا نابود کرد.
سید حسن نصرالله افزود: امروز اسرائیل با یک بن‌بست واقعی روبروست. بن‌بست ارتش شکست‌ناپذیر، بن‌بست فرماندهی، بن‌بست میزان اعتماد به نظام، سازمانها و نهادهای موجود در آن و نیز بن‌بست اعتماد و اعتقاد به آینده. لذا این رژیم تلاش می‌کند تا تمام این مشکلات و بن‌بست‌های موجود را با نواختن طبل‌های جنگ و اعلام تهدیدهای پیاپی و تقریبا هر روزه اندکی وضعیت موجود را برای خود بهتر کند اما این تهدیدهای تکراری تنها ترسوها و شکست‌خورده‌ها را می‌ترساند و کسانی که نبردها و میدان‌های جهاد را تجربه کرده‌اند با آغوش باز از هرگونه مقابله و رویارویی در آینده، استقبال می‌کنند تا از این رهگذر برای امت خود یک پیروزی و عزتمندی بزرگ و جدیدتر را رقم بزنند.
وی در ادامه از مقدمات افول طرح آمریکایی موسوم به طرح "خاورمیانه جدید " سخن به میان آورد و گفت: این طرح جنبشهای مقاومت در لبنان، فلسطین، عراق، افغانستان، سوریه و ایران را نشانه می گرفت ما در برابر ضربات و اقدامات مجاهدین این طرح نیز از هم فروپاشید. ضمن اینکه مذاکرات سازش نیز روبه ناکامی و تاریکی نهاد بطوری ‌که اکنون برخی [مانند پزشکان که تلاش می کنند تا مرده را احیاء کنند] تلاش می‌کنند تا آن را بار دیگر احیاء کنند.
سیدحسن نصرالله گفت: ما امروز می‌توانیم از شکست و ناکامی آمریکا سخن بگوییم که مقدمات سقوط آنها برای جنگ با ملت ما را نشان می‌دهد.
وی تاکید کرد: اگر از شما خواستم در این کنفرانس شرکت کنید، برای این است که در درجه اول به مقاومت برای مقابله با جنگ روانی بزرگی که جنگ نرم نامیده می شود، کمک کنید؛ زیرا آمریکائیها معتقدند که این جنگ نرم عامل سقوط اتحاد شوروی سابق بود، اما من تاکید می کنم که ما در این جنگ شکست نمی خوریم بلکه با هوشیاری با آن روبرو می‌شویم.
دبیرکل حزب‌الله افزود: مقاومت در مقابله با جنگ نرم نیازمند حمایت و همراهی مردم است ، زیرا خطرهایی متوجه مقاومت است که از جمله آن مخدوش کردن چهره مقاومت و از بین بردن هوشیاری و اعتماد نیروهای آن و اعتماد مردم نسبت به آن است که این امر از طریق زیر سوال بردن اهداف و پیامدهای پیروزی‌های آشکار مقاومت و متهم کردن این جنبش به ارتکاب اعمالی است که ارتباطی به آن ندارد و مقاومت همواره چنین اعمالی را محکوم کرده است.
سیدحسن نصرالله تصریح کرد:آنها مقاومت را به انجام مفاسد اخلاقی از جمله توزیع مواد مخدر متهم کرده و مقاومت را وابسته به ایران و سوریه می دانند، درحالی که این دو کشور همواره حمایت غیر مشروطی از ما کرده‌اند.
وی گفت: آنها به ما تهمت تروریست بودن و رواج فرهنگ مرگ را می‌زنند تا ما را وارد درگیریهای داخلی کنند و به مقاومت فشار بیاورند که اولویت‌های خود را تغییر دهد، بدین ترتیب مقاومت را محاصره کرده و با صدور قطعنامه‌هایی مانع از حضور آن در کنفرانس‌ها و گسترش اهداف آن شوند.
سید حسن نصرالله تاکید کرد: پیروزی‌های مقاومت در سخت‌ترین شرایط عربی و بین المللی تحقق یافت، در شرایط محاصره، خنجر خوردن از پشت توسط نزدیکان و غیره صورت گرفت ، به همین دلیل تاکید می‌کنیم که انتخاب مقاومت ، انتخابی حقیقی، واقعی و عقلانی و پیروز است که دورنمای زیادی پیش روی خود دارد.
وی در پایان گفت: در همه جنگهای گذشته گفتیم که "حسبناالله و نعم الوکیل "، با همین شعار در جنگ پیروز شدیم و در آینده نیز همین را می گوییم و پیروز می‌شویم.

آزادی بیان به سبک کشورهای مدعی حقوق بشر

تجلیل از قیام تاریخی 9دی

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به ابعاد مختلف حادثه عظیم 19 دی سال 56 در قم تأکید کردند: قیام 19 دی مردم قم در 32 سال پیش با ویژگیهایی همچون بصیرت، موقع شناسی، دشمن شناسی، و مجاهدت، مبدأ تحول و ایجاد جریانی عظیم در ملت ایران شد که همچنان درس آموز و تأثیرگذار است.

ایشان، اراده و مجاهدت انسانها را زمینه ساز شاخص شدن برخی روزهای تاریخ، از جمله 19 دی 56 دانستند و خاطرنشان کردند: روز 9 دی امسال نیز از جمله روزهایی است که به واسطه حرکت عظیم و فوق العاده مردم، در تاریخ ماندگار شد.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به شرایط غبارآلود کنونی تأکید کردند: در چنین شرایطی، این حرکت مردم، اهمیت مضاعفی داشت و روح ولایت، و روح حسین بن علی (ع) در آن دیده می شود و همانگونه که امام راحل همواره می گفت تجلی دست قدرت خدا بود.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه در شرایط فتنه، کار، دشوارتر و تشخیص سخت تر است، به تبیین فتنه انگیزی جبهه مقابل امیرمومنان در جنگ صفین پرداختند و افزودند: در آن شرایط سخت و غبارآلود، جناب عمار یاسر که از یاران خاص و خالص و همیشگی امام علی (ع) بود، به روشنگری پرداخت تا به افراد متزلزل یادآوری کند که هیچ تفاوتی بین جبهه مقابله کنندگان با رسول خدا (ص) و دشمنان امیرمؤمنان وجود ندارد جز اینکه جبهه مقابل حضرت علی (ع) در ظاهر ادعای اسلام و طرفداری از قرآن و پیامبر را می کند.

حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، و در تمام طول حیات امام خمینی (ره) همواره امریکا، انگلیس، دیگر قدرتهای استکباری، مرتجعین وابسته به نظام سلطه و منحرفان داخلی در زیر پرچم مبارزه با امام و انقلاب قرار داشتند، و اکنون هم شرایط به همین صورت است.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: از قبل از انتخابات ریاست جمهوری تاکنون، امریکا، انگلیس، و رسانه های صهیونیستی در کجا ایستاده اند؟ جناحهای ضددین همچون توده ای ها، سلطنت طلب ها، و دیگر مخالفان انقلاب و امام در کجا قرار دارند؟ آیا جز در زیر همان پرچم مقابله با نظام اسلامی قرار گرفته اند؟ بنابراین صف بندیها هیچ تغییری نکرده، و این یک علامت و شاخص مهم است.

حضرت آیت الله خامنه ای حماسه بزرگ 9 دی را نتیجه هوشیاری مردم و درک این شاخص بسیار مهم دانستند و افزودند: اگر صدها بار برای نعمت هوشیاری این ملت، سجده شکر بجا آورده شود، باز هم کم است.

ایشان بیداری و حضور مردم را عامل اصلی حفظ انقلاب اسلامی و کشور، و علت وحشت سران استکبار از حمله به ملت ایران دانستند و افزودند: برخلاف برخی تبلیغات رسانه ای، مشکل اصلی دشمنان این سرزمین، بصیرت ملت و غیرت دینی جوانان کشور است.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: با وجود این غیرت دینی جوشان، جوانان در مقابل برخی مسائل صبر پیشه می کنند که باید هم چنین باشد ولی هرگاه که زمان حضور در صحنه باشد، در میدان حاضر هستند.

ایشان، توجه به ناکامی استکبار در محاسبات جهانی و منطقه ای را در تحلیل صحیح حوادث ماههای اخیر کشور، ضروری دانستند و خاطرنشان کردند: بیداری ملت ایران، محاسبات استکبار را بر هم زده و سلطه گران با هیاهو و جنجال و توطئه تلاش می کنند فریاد بصیرت و آمادگی این ملت به گوش امت اسلامی نرسد و موجب بیداری بیشتر ملتها نشود.

حضرت آیت الله خامنه ای آزردگی وخشم جوانان عزیز و فرزندان بسیجی ایران را از بی حرمتی عده ای به عاشورای حسینی و اباعبدالله الحسین (ع)، امری طبیعی دانستند و افزودند: دلهای همه مردم از این بی حرمتی به درد آمده است اما همه باید مراقب باشیم که با کارهای بی رویه، به فتنه انگیزی دشمن کمک نکنیم.

ایشان تلاش همه جانبه دشمنان را برای طراحی فتنه ای پیچیده و یک بازی خطرناک خاطرنشان کردند و افزودند: در این شرایط غبارآلود باید خیلی با احتیاط و تدبیر و البته در وقت خود با قاطعیت عمل کرد تا دشمن در فتنه انگیزی ناکام بماند.

حضرت آیت الله خامنه ای دستگاههای مسئول را به اِعمال کامل و قاطع مُرّ قانون در برخورد با حوادث اخیر موظف کردند و در عین حال افزودند: افرادی که مسئولیت و وظیفه قانونی ندارند نباید در این قضایا دخالت کنند.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به دعوت قرآن کریم به رعایت عدالت و اعتدال افزودند: عده ای دشمنی و خباثت می کنند و عده ای نیز از خباثت کنندگان حمایت می کنند اما اگر در این قضایا بدون دقت و درک کافی عمل شود ممکن است بیگناهانی که از این خباثت ها بیزارند لطمه جدی ببینند بنابراین همه باید از حرکت خودسرانه پرهیز کنند و همه چیز بر روال قانون انجام شود.

حضرت آیت الله خامنه ای حرکت عظیم ملت در نهم دی ماه را، اتمام حجتی برای همه دانستند و افزودند: مسئولان قوای سه گانه دیدند که ملت چه می خواهد بنابراین باید وظایف خود را در مقابل مفسدان و اغتشاشگران به خوبی انجام دهند.

رهبر انقلاب اسلامی همچنین با یادآوری وظایف مسئولان و دستگاهها در مدیریت صحیح و استمرار حرکت رو به جلوی کشور تأکید کردند دشمن درصدد است با حوادث ماههای اخیر، چرخ پیشرفت اقتصادی و علمی ایران و روند حضور قدرتمندانه جمهوری اسلامی در عرصه های بین المللی را تخریب کند و مسئولان باید با انجام مدبرانه و قدرتمندانه وظایف خود در عرصه های اقتصادی – اجتماعی – علمی – فرهنگی و سیاسی، این هدف را ناکام بگذارند.

ایشان حضور مردم در صحنه را بزرگترین ثروت و پشتوانه نظام خواندند و با اشاره به تبلیغات غلط و مغرضانه رسانه های بیگانه درباره حکومتی بودن راهپیمایی عظیم نهم دی افزودند: آنها با این گونه تبلیغات، ناخواسته به قدرت مردمی جمهوری اسلامی اعتراف می کنند چرا که هیچ حکومتی در جهان قادر نیست ظرف 2 روز چنین بسیج عظیم ملی را انجام دهد و دهها میلیون نفر را به خیابانها بکشاند.

رهبر انقلاب اسلامی در پایان سخنانشان با تجلیل دوباره از بصیرت و آمادگی ملت عزیز ایران افزودند: در پرتو نَفَس گرم امام راحل عظیم الشأن و فداکاری شهیدان گرانقدر، مردم و حکومت، در این کشور بزرگ یک حقیقت واحد به شمار می روند و همه مسئولان از جمله اینجانب، فقط قطره های کوچکی هستیم در اقیانوس عظیم ملت.

خمینی یک حقیقت همیشه زنده است

من وصیت خیرخواهانه در این آخر عمر به شما می کنم که اولا با این ملت طاغوتزده رنج کشیده که پس از 2500 سال ستمشاهی با فدا دادن بهترین فرزندان و جوانانش خود را از زیر بار ستم جنایتکارانی همچون رژیم پهلوی وجهانخواران شرق و غرب نجات داده به جنگ و ستیز برخاسته اید. چطوروجدان یک انسان هر چه پلید باشد، راضی می شود برای احتمال رسیدن به یک مقام با میهن خود و ملت خود اینگونه رفتار کند و به کوچک و بزرگ آنها رحم نکند؟ من به شما نصیحت می کنم دست از این کارهای بیفایده و غیرعاقلانه بردارید و گول جهانخواران را نخورید. و در هر جا هستید اگر به جنایتی دست نزدید به میهن خود و دامن اسلام برگردید و توبه کنید که خداوند ارحم الراحمین است ؛ و جمهوری اسلامی و ملت از شما ان شاءالله می گذرند. و اگر دست به جنایتی زدید که حکم خداوند تکلیف شما را معین کرده ، باز از نیمه راه برگشته و توبه کنید. و اگر شهامت دارید تن به مجازات داده و با این عمل خود را ازعذاب الیم خداوند نجات دهید؛ و الا در هر جا هستید عمر خود را بیش از این هدر ندهید و به کار دیگر مشغول شوید که صلاح در آن است .

و بعد،به هواداران داخلی و خارجی آنان وصیت می کنم که با چه انگیزه جوانی خود را برای آنان که اکنون ثابت است که برای قدرتمندان جهانخوارخدمت می کنند و از نقشه های آنها پیروی می کنند و ندانسته به دام آنها افتاده اندبه هدر می دهید؟ و با ملت خود در راه چه کسی جفا می کنید؟ شما بازی خوردگان دست آنها هستید.و اگر در ایران هستید به عیان مشاهده می کنید که توده های میلیونی به جمهوری اسلامی وفادار و برای آن فداکارند؛ و به عیان می بینید که حکومت و رژیم فعلی با جان و دل در خدمت خلق و مستمندان هستند؛ و آنان که به دروغ ادعای "خلقی " بودن و "مجاهد" و "فدایی " برای خلق می کنند، با خلق خدا به دشمنی برخاسته و شما پسران و دختران ساده دل را برای مقاصد خود و مقاصد یکی از دو قطب قدرت جهانخوار به بازی گرفته و خود یادر خارج در آغوش یکی از دو قطب جنایتکار به خوشگذرانی مشغول و یا در داخل به خانه های مجلل تیمی با زندگی اشرافی ، نظیر منازل جنایتکارانی بدبخت به جنایت خود ادامه می دهند و شما جوانان را به کام مرگ می فرستند.

نصیحت مشفقانه من به شما نوجوانان و جوانان داخل و خارج آن است که ازراه اشتباه برگردید؛ و با محرومین جامعه که با جان و دل به جمهوری اسلامی خدمت می کنند متحد شوید؛ و برای ایران مستقل و آزاد فعالیت نمایید تا کشورو ملت از شر مخالفین نجات پیدا کند، و همه با هم به زندگی شرافتمندانه ادامه دهید.تا چه وقت و برای چه گوش به فرمان اشخاصی هستید که جز به نفع شخصی خود فکر نمی کنند و در آغوش و پناه ابرقدرتها با ملت خود در ستیزهستند و شما را فدای مقاصد شوم و قدرت طلبی خویش می نمایند؟شما در این سالهای پیروزی انقلاب دیدید که ادعاهای آنان با رفتار و عملشان مخالف است و ادعاها فقط برای فریب جوانان صاف دل است . و می دانید که شما قدرتی درمقابل سیل خروشان ملت ندارید و کارهایتان جز به ضرر خودتان و تباهی عمرتان نتیجه ای ندارد. من تکلیف خود را که هدایت است ادا کردم . و امیداست به این نصیحت که پس از مرگ من به شما می رسد و شائبه قدرت طلبی درآن نیست گوش فرا دهید و خود را از عذاب الیم الهی نجات دهید. خداوند منان شما را هدایت فرماید و صراط مستقیم را به شما بنماید...

کربلا و امت بی طرف

اصولا نسبت هر کسی با فضیلت و هنجار و یا رذیلت و نابهنجار می تواند به اشکال چندی نمود پیدا کند. یا شخص خود اهل هنجاری است و نسبت به نابهنجاری در همان حوزه سکوت می کند و بی تفاوت می گذرد و یا این که در برابر آن، واکنش نشان می دهد و به شکل نهی از منکر خودنمایی می کند.
صورت دیگر آن است که شخص خود اهل نابهنجاری و کژرفتاری است ولی نسبت به دیگران کسی را به آن نمی خواند هرچند به سبب رفتاری و اجتماعی بودن، خود به خود عامل دعوت دیگران به آن است و یا آن که دیگران را در عمل و گفتار به نابهنجاری و گسترش آن می خواند.
به نظر می رسد در کوفه نسبت به نابهنجاری های عصر یزیدی همه این کنش ها و واکنش ها وجود داشته است.
گروه های سه گانه جامعه
عده ای بودند که خود اهل هنجارها بوده و نسبت به نابهنجاری های حکومتی و ظلم و ستم و خروج عملی دولت از دین واکنش نشان می دادند که ایشان در آغاز به سبب جو عمومی و گفتمان غالب بر کوفه اکثریتی را شکل می بخشیدند که به امام(ع) نامه می نویسند، ولی پس از حضور شمشیر، قدرت، تطمیع و تهدید، نوعی نفاق را در پیش می گیرند که از آن رفتار منافقانه، دل ها با امام(ع) و شمشیرها علیه امام(ع) تعبیر شده است.
گروهی دیگر مردمی بودند که نسبت به نابهنجاری ها سکوت می کنند و با اعلام بی طرفی به کنجی می گریزند و یا از شهر کوفه به جاهای دیگر فرار می کنند.
گروه سوم کسانی بودند که خود اهل نابهنجاری بودند ولی کسی را به آن دعوت نمی کردند و گروه چهارم کسانی که به نابهنجاری نیز دعوت می کردند. این گروه سوم و چهارم در حقیقت یک گروه بیش تر نیستند، زیرا هر دو در عمل، دعوت کنندگان به نابهنجاری با عمل و قول بودند.
بر این اساس در قرآن در آیات 164 تا 166 سوره اعراف از سه گروه اجتماعی نسبت به هنجارها و نابهنجاری ها سخن گفته شده است: 1.کسانی که خود مرتکب نابهنجاری بودند؛ 2.کسانی که اهل هنجارهای اجتماعی بوده و نسبت به نابهنجاری سکوت و اعلام بی طرفی و یا بی تفاوتی می کردند؛ 3.و گروه سوم که خود نه تنها اهل هنجارهای اجتماعی بودند، بلکه دیگران را به معروف و هنجارها دعوت و از منکر و نابهنجاری ها باز می داشتند.
خداوند بیان می کند که اهل بی تفاوتی و بی طرفی به آمرین به معروف و ناهیان از منکر می گفتند: چرا این ها را پند و موعظه می دهید و از منکر و نابهنجاری ها باز می دارید؟ مگر خود خدا اینان را به گناهانشان در دنیا هلاک نمی کند یا شکنجه نمی نماید؟ پس چرا ما باید دخالت کنیم؟
بازدارندگان از نابهنجاری می گفتند: ما این کار برای داشتن عذر در نزد پروردگار خویش انجام می دهیم؛ زیرا وظیفه ماست تا دیگران را از کارهای ناپسند بازداریم و به کارهای نیک دعوت کنیم، شاید با این کارمان، ایشان اهل تقوا شوند و از پلشتی ها و نابهنجاری ها پرهیز کنند. این همان معنای سوره والعصر است که نجات یافته گان از خسران و زیان را تنها اهل ایمان و عمل صالحی می داند که دیگران را به حق و کار نیک و صالح می خوانند. خداوند در ادامه در آیه 165 بیان می کند که از این سه گروه، فقط کسانی را که به امر به معروف و نهی از منکر قیام کرده بودند نجات داده و دو گروه بی طرف و عامل منکر را به میمون و بوزینه تبدیل کرده و این گونه آنان را به هلاکت رسانده است. (آیه 166)
در عصر عاشورا نیز گروه بی تفاوت و بی طرف این گونه مجازات شدند که گرفتار حجاج بن یوسف ثقفی شدند و تا سالهای سال بلکه بیش از هزار سال است که از آثار بی طرفی و بی تفاوتی در عذاب و شکنجه الهی هستند؛ زیرا همه چیز هستی لشکریان خداوند هستند و گاه ابلیس نیز در نقش جنود الهی عمل می کند؛زیرا خداوند برخی از ظالمان را به برخی دیگر دفع می کند. اکنون اگر مردم عراق و فلسطین و افغانستان و هر کشور دیگر اسلامی بخواهند عزت و اقتدار الهی خویش را باز یابند می بایست دست از نابهنجاری و نیز بی تفاوتی بردارند و با قیام عملی و نهضت مردمی، ریشه نابهنجاری را خشک کنند و یا دست کم از عذاب و هلاک الهی در امان مانند.

 

شعر حاج منصور در محضر رهبر انقلاب

این صاحبان کرم و جود و مغفرت/ مارا در این حسینیه مهمان نمی‌کنند 
 
تا پرچم حسین روی بام خانه‌هاست/ باور کنید حمله به ایران نمی‌کنند

یاد شهید یاد ولایت می‌آورد/ بیهوده نیست یاد شهیدان نمی‌کنند

با نهضت حسینی دوران مخالفند/ حفظ حریم پیر جماران نمی‌کنند

عکس امام نه،دل مردم دو پاره شد/آیا حیا از اینهمه احسان نمی‌کنند؟

این گردبادها که به غیرت درآمده/ تسلیم رهبرند که توفان نمی‌کنند

ای رهبرا به پای دفاع از حریمتان/ مردم دریغ از سر و از جان نمی‌کنند
نوشته شده در پنجشنبه دهم دی ۱۳۸۸ساعت 21:29 توسط محمد روزبهانی |

 

عاشورای خمینی

 بر چوب خشک منبرها، گل نام او شگفت و عطر دل انگیزش بر دامن مشام جان ها نشست. موج بیداری نخستین ، بر ساحل آرام خواب چهل ساله سر می کوفت و طوفان خبر از شبکه های مسموم رسانه ای عبور می کرد . افسوس که در آن غفلت فرا گیر ، سیمرغ قاف قم پر کشید و وطن آشیانه تنهایی شد. فیض عزل بر گفترفتن دل گمارید، خون شد به رنگ ابر و در فیضیه بارید. از سیل خونها بر زمین ها تکبیر رویید ، هر قطره ای بذری شد و شمشیر رویید . گفتند از این هنگامه ها مان پند بایست ، آن شیر شمشیر آفرین در بند بایست. پس نازک اندیشانشان تدبیر کردند، شیر خدا را خسته در زنجیر کردند. شورید از این هنگامه گیتی بار دیگر، ای شور عاشورایی ما، تکراری دیگر.

عطر عاشورا در مشام جان ها پیچید . میراث خون قیام علویان در کوچه ها ی پریشان اعتراض به عاشقان و شیفتگان روح الله رسید. وطن درتنهایی و غربت هوا خواه پیر و میر تشنگان شهادت شد. خطابه ها و خطبه ها ، نقش و نگار دیوارها ، ضجه های معترض عدالت علوی را میطلبید. گریه بر ابا عبدالله در محرم اندو هگین سال42، گریه بر تنهایی و عسرت تبار ابا عبد الله بود. موج خواستن ها و بر خواستن ها ، کوچهها و خیابان ها را درنوردید و طوفانی شد بر تار و پود سلطنت ننگین پهلوی دوم.

به رغم شیوه های گوناگون فریاد که در سالهای غربت و تبعید از دسته ها و گروههای متفاوت بر می آمد ، جلودار قافله قیام خرداد ،گریه بر اباعبد الله و حفظ سنت تاریخی تشیع در مبارزه را تنها راه نجات از ورطه مهلک دین زدایی عصر پهلوی دید و تربیت آیینی نسل ایرانی را برایسالهای رهایی پیشه کرد. چندان که محرم های دیروز کانون یاد آن مرشد فرزانه ی بی بدیل شد.چراغ خواستن او در هیچ دلی خاموش نشد ، نام او در سقا خانه خاطره ها باقی ماند و پانزده سال تلخ و دشواربر این زهر خانه ی مهلک گذشت .از محرمی به محرمی و از عاشورایی به عاشورایی، قدم به قدم و زخم به زخم هجرت کردیم، آمدیم تا بار دیگر در چله نشینی شهیدان شهر و به یادعاشقان بی قرار روح الله طوفان فاطمی گریه آغاز شود. قم ایستاده بر گسل زلزله های اعتراض به جنب و جوش درآمد و شعار آزادی خواهی واستقلال طلبی تبریز و یزد و تهران و اصفهان و خراسان و دیگر بلاد پارسی گو را در بر گرفت . و لبخند نام خمینی بر دیوار های وطن خسته ومهجور درخشید. اینک که آیا ضامن این دین و دِین است ؟ آیا کدامین دست نصرت با حسین است؟ ای چاره فرمای جهان ای از جهان بیش، ای دینخنجر خورده اسلام ، ای بهین کیش ، آیا جهان را دستگیری زاده چون تو؟ آیا مخالف ، پر توان تر دیده از تو؟ آیا منافق مهربان تر دیده از تو؟

بوی دلهای سوخته به آن دلدار رسید و نجف قبله آرمان جویی نسل اعتراض شد. دلبستگان روح الله از عمق جان او را طلبیدند. او باز بر منبردلدادگی رفت تا اذان بگوید به وقت گلوی بریده ابا عبد الله.بر کفر ایران نوبتی دیگر خروشید ، اسلام سیلی خورده بر کافر خروشید. در دل نه بیش بود از گرمی نه سردی، طاغوت را آواره کرده استپایمردی ، اخر به مردی چاره سر در گمی یافت ، داد بزرگی دادو عز مردمی یافت. چشم جهان حیران کافر سوزیش شد تا قابلیت از رشادتروزیش شد.در آسمان بر ابرها پرشد رکابش ازمغرب عالم برآمد آفتابش. مزده است گویا در خبر،آخر زمان را خورشید ازمغرب فروزد آسمان را.

12محرم 42 ،12 بهمن 57 و 12 فروردین 58

عددهای مقدس تاریخ اسلامی ایران رسته از بیداد و زنجیر بوده است و شور اثنی عشری اینتقویم تاریخی ، ضامن تجدید حیات تشیع علوی در ایران شد.