حزب الله

چه جنگ باشد چه نباشد راه من و تو از کربلا میگذرد...

چه جنگ باشد چه نباشد راه من و تو از کربلا میگذرد...

حزب الله

آری اگر میخواهی که حزب الله را بشناسی اینچنین بشناس: او اهل ولایت است، عاشق امام حسین علیه السلام است و از مرگ نمی هراسد...حزب الله مردانی که تندباد عواصف آنان را نمی لرزاند، از جنگ خسته نمی شوند، ترس به دل راه نمی دهند، بر خدا توکل می کنند و عاقبت نیز از آن متقین است...

۴ مطلب در بهمن ۱۳۸۹ ثبت شده است

تشییع باشکوه پیکر بسیجی شهید "صانع ژاله"

کوچک زاده نماینده مجلس

حجت الاسلام رسایی نماینده مجلس

عکس های پایین هم مربوط به تحصن میدان ارکه

 

این سه صلوات مبارزه است

 این سه صلوات مبارزه است

حتماً در نماز جمعه ها یا در سخنرانی ها دیده اید که بعد از ذکر نام مبارک حضرت امام(ره)، مردم سه صلوات می فرستند. شاید برای بعضی ها، مخصوصاً نسل سومی ها ، این سوال مطرح بشود که اصلاً فلسفه ی فرستادن این صلوات چیست؟ یا اینکه چرا سه صلوات؟ و یا چرا برای پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم یک صلوات می فرستیم ولی بعد از ذکر نام حضرت امام(ره) سه صلوات؟!

لغت شناسان کلمه ی "شعار" را اینگونه معنا کرده اند: "ندای مخصوص و علامت گروهی از مردم که بدان یکدیگر را بشناسند"۱

هر حرکت انقلابی، اجتماعی، فکری و ایدئولوژیکی، برای خود یکسری شعارهایی انتخاب می کند که نشان دهنده ی آرمان و افق دید آن حرکت انقلابی یا ایدئولوژیکی است.مثلاً در صدر اسلام، اولین باری که مسلمانان اجازه پیدا کردند به صورت علنی، مردم را به اسلام دعوت کنند، با شعارهایی مانند: "لا اله الا الله"، "محمد رسول الله"، "الله اکبر"، ضمن اینکه هدفشان را از قیام و مقابله ، با اهداف گروههای دیگر- که معمولاً بر سر تعصبات قبیله ای و نژادی با یکدیگر درگیر می شدند- جدا می کردند، مردم را نیز به اسلام دعوت می نمودند.

و یا همین صلواتی که ما می فرستیم، جدای از اینکه دستور خدای باریتعالی ( یا ایّها الذین آمنوا صلّوا علیه و سلّموا تسلیماً۲) و یک نوع ارتباط معنوی با حضرت رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم است، در نگاهی دیگر، شعاری است که به آیندگان نشان می دهد با اینکه جسم رسول الله(ص) در میان امت اسلامی نیست، اما حضور معنوی و روح پیامبر اسلام همیشه در میان امت اسلام است که با آن حضور معنوی، افق پیش روی مسلمانان را روشن نگه می دارد. در واقع شعارها نشان دهنده ی ماهیت و درون مایه و آرمان یک حرکت انقلابی، اجتماعی یا ایدئولوژیکی است.

مثال دیگر انقلاب اسلامی ایران است. انقلاب اسلامی به رهبری حضرت روح الله اضافه بر اینکه شعارهای اصلی انقلاب رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم را دارا بود، یکسری شعارهای خاص خود را نیز داشت: "استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی"، "الله اکبر، خمینی رهبر" و...

حضرت امام با آن دید الهی و عمیق که نسبت به جهان اسلام و غرب داشتند، اسلامی را در جهان مطرح ساختند-یا به تعبیر درست تر زنده ساختند- که نشان دهنده ی تمایز آن اسلام با اسلام های موجود داشت.حضرت امام با مطرح کردن اسلام ناب محمدی(ص)، خط بطلانی کشیدند بر اسلامِ سازشگران و عافیت طلبان، اسلامِ متحجران و کج فهمان احمق، اسلامِ پول پرستان عاشق قدرت و در یک کلام اسلام آمریکایی. حال اسلام ناب با آرمان فتح سنگرهای کلیدی جهان و برافراشتن پرچم "لا اله الا الله" بر فراز قللِ رفیع سراسر جهان، نیاز به شعارهایی داشت که خط خود را از اسلام آمریکایی جدا کند.به همین دلیل شعارهایی در جریان انقلاب با این هدف مطرح شده است. یکی از آنها این است که مردم با ذکر نام حضرت امام(ره)، سه صلوات می فرستند. قطعاً کسی که اندک شناختی با اسلام و انقلاب داشته باشد، برایش، این ادعا که انقلابیون، امام خمینی را بالاتر از پیامبر می دانند، مضحک است. اما ذکر این نکته ضروری است:

عَلمی که امام آن را برافراشته است، در واقع همان عَلم رسول الله است و پایین کشیدن این عَلم در زمان غیبت ولی عصر(عج)، پایین کشیدن عَلم رسول خداست. به همین دلیل هم است که بیشترین هجوم استکبار جهانی به ستون خیمه یا همان به تعبیر ما، علمدار است. این سه صلوات هم در واقع تمام پیامش همین است که در زمان کنونی که زمان غیبت ولی خداست، علمدار و رهبریت مبارزه ی مستضعفین، ولی فقیهی است که ولایت مطلقه دارد.

در همین رابطه ذکر خاطره ای از حضرت آقا نیز بسیار جالب است:    

"در دوران پیش از پیروزی انقلاب، بنده در ایرانشهر تبعید بودم. در یکی از شهرهای همجوار، چند نفر آشنا داشتیم که یکی از آنها راننده بود، یکی شغل آزاد داشت و بالاخره، اهل فرهنگ و معرفت، به معنای خاص کلمه نبودند. به حسب ظاهر، به آنها عامی اطلاق می شد. با این حال جزو خواص بودند. آنها مرتب برای دیدن ما به ایرانشهر می آمدند و از قضایای مذاکرات خود با روحانی شهرشان می گفتند. روحانی شهرشان هم آدم خوبی بود؛ منتها جزو عوام بود. ملاحظه می کنید! راننده ی کمپرسی جزو خواص، ولی روحانی و پیش نماز محترم جزو عوام! مثلا آن روحانی می گفت: "چرا وقتی اسم پیغمبر می آید یک صلوات می فرستید، ولی اسم آقا که می آید، سه صلوات می فرستید؟!" نمی فهمید. راننده به او جواب می داد: روزی که دیگر مبارزه ای نداشته باشیم؛ اسلام بر همه جا فائق شود؛ انقلاب پیروز شود؛ ما نه تنها سه صلوات، که یک صلوات هم نمی فرستیم! امروز این سه صلوات مبارزه است! راننده می فهمید، روحانی نمی فهمید!"

والعاقبة للمتقین

۱-احزاب آیه 56

2-بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار فرماندهان لشکر 27 محمد رسول الله20/3/1375

 

کمک به حرکت انقلابی مردم تونس و مصر

کمک به حرکت انقلابی مردم تونس و مصر

وضعیت در مصر و تونس شدیدا بحرانی است . گروه های امریکایی و فرانسوی متسقر شده اند. در مصر امروز تلفن ها قطع شده است و صدها نفر دستگیر شده اند. در تونس هم ضد انقلاب را به صحنه آورده اند....
*
هر کس مایل به وقت گذاری است فورا خبر دهد یا به دفتر جنبش عدالتخواه تماس بگیرند
88938821
info@edalatkhahi.ir
مواردی که ضروری تر است:

1- توانایی مکالمه ساده عربی، انگلیسی و فرانسه
-2 توانایی ترجمه سه زبان بالا
3- توانایی سرچ
4- توانایی ساخت کلیپ و طراحی گرافیک
5- توانایی همراهی در شبکه های اجتماعی
6-...
کسانی که این توانایی ها را هم ندارند کارهای دیگری در این زمینه هست‎

فرم اعلام آمادگی برای فعالیت در زمینه حوادث امروز تونس و مصر
جنبش عدالتخواه دانشجویی

بیماری کم حافظگی تاریخی

بیماری کم حافظگی تاریخی

فتنه ی 88 با تمام ریزش ها و رویش هایش و تمام خیانت ها و سرسپردگی سرانش، الگوی یک نظام اسلامی را برای همه ی جهانیان به نمایش گذاشت.در جهانی که پرچمداران دروغین آزادی و دموکراسی اش، تظاهرات عده ای هم وطنشان را به دلیل اعتراض به سیاست های اقتصادی صرف- نه ضد حکومتی- به خاک و خون می کشند، برخورد نظام اسلامی با کسانی که قصد براندازی و فتنه گری علیه اسلام و آرمان های حضرت امام(ره) را داشتند، همه را متحیر کرد و ظرفیت بالای مدل حکومت اسلامی را به جهانیان نشان داد؛ مدلی که بیش از سی سال است استکبار، تمام تلاشش را متمرکز کرده است که از الگو شدنش در جهان جلوگیری کند.

نظام جمهوری اسلامی، نظام مقتدر مظلوم؛

نظام جمهوری اسلامی را می شود نظام مقتدر مظلوم نامید. مقتدر از این جهت که پشتوانه الهی دارد و بعد از سی و اندی سال منشأ تحولات بزرگی در سطح منطقه و جهان شده است و مظلوم هم از آن جهت که با همه ی این تأثیرات مثبت برای پابرهنگان جهان، مورد هجوم بدترین تبلیغات نظام سلطه جهانی است؛ تا جایی که کمتر روزی را می توان پیدا کرد که وسایل ارتباطی وابسته به غرب شانتاژ تبلیغاتی علیه نظام اسلامی به پا نکنند.

 از جمله سنگین ترین هجوم های تبلیغاتی-رسانه ای استکبار جهانی بر ضد نظام اسلامی را می توان در قضایای فتنه ی سال گذشته به وضوح دید. آتش سنگین رسانه ای و متحد شدن جریان ها و گروههای مختلف داخلی و خارجی در فتنه ی 88 که تداعی کننده ی جنگ احزاب بر ضد نظام اسلامی بود، نشان از یک برنامه ریزی حساب شده و طولانی مدت می داد. به عنوان مثال شبکه ی بی بی سی فارسی درست چند ماه قبل از انتخابات راه اندازی می شود و شروع به کار می کند که در شعله ور شدن آتش فتنه ی امویان نقش قابل توجهی داشت.

فتنه ی بعد از انتخابات سال گذشته بنابر فرمایشات مکرر حضرت آقا ابعاد پنهانی و گسترده ی فراوانی داشته و دارد که هنوز مخفی مانده و باید به طور جدی به آن پرداخته شود.

نباید دچار کم حافظگی تاریخی شویمِ؛

از دوران مشروطیت تا زمان کنونی را می توان از پُر اُفت و خیزترین و تاریخی ترین دوران ایران به حساب آورد. دورانی که آگاهی و حرکت توده های مردم شکل منسجمی به خود می گیرد و در پیروزی انقلاب اسلامی به شکوفایی می رسد. جنبش و حرکت توده های مردم ایران برای برپایی نظام اسلامی بر خلاف روال حاکم بر حرکت ها و قیام های صورت گرفته ی قرون معاصر، حرکتی از سنخ حرکت های سیاسی صرف-مثل انقلاب فرانسه- یا اقتصادی صرف-مثل انقلاب روسیه- یا جنبش های ناسیونالیستی و قومی و... نبوده و نیست؛ بلکه قیامی است برخاسته از تعالیم مکتب هدایتگری که پیشوایش پیامبر اسلام و اهل بیت طاهرینش علیهم السلام می باشند. مکتبی که مخاطبش "انسان" بدون توجه به نژاد و رنگ و موقعیت اجتماعی و... و هدفش "سعادت" است نه گروه گرایی و قدرت طلبی و...

چنین حرکتی با این پشتوانه که پرچمدارانش توده های مردم پابرهنه بودند یک پیام کوتاه در عین حال بنیادین برای جهان داشته و دارد:

" برای بشریت چاره ای نمانده است جز بازگشت به تعالیم الهی و باید مدیریت مادی و معنوی جهان را به صاحب و مفسّر حقیقی تعالیم الهی سپرد."

قطعاً این پیام برای اسکتبار جهانی پیام سنگین و هراس آوری است. به همین دلیل هم بوده است که توطئه ها و دسیسه های استکبار از همان ابتدای استقرار نظام اسلامی شروع شد. در این سی و اندی سالی که از انقلاب می گذرد، سالی، ماهی حتی روزی نبوده است که دشمنان اسلام به فکر توطئه چینی و ضربه زدن به دژ مستحکم بصیرت توده های مردم نباشند. انواع مختلف توطئه ها را استکبار جهانخوار بر ضد نظام اسلامی امتحان و اجرا کرده است-و خواهد کرد- که به برکت رهبری عظیم الشأن انقلاب و بصیرت مردم که به حق الگویی برای جهانیان اند، خنثی شده است.

اما نکته ی مهمی که در اینجا وجود دارد این است که خنثی شدن این توطئه ها بدون هزینه نبوده است.به طور کلی هر ملتی از حوادثی که در طول تاریخ برایش اتفاق می افتد-چه ناگوار و چه خوشایند- یک سری تجربه ها بدست می آورد که برایش هزینه داده و فراموش نکردن و به کارگیری آن تجربه ها باعث حرکت رو به رشد و پیشرفت آن جامعه می شود و در مقابل، فراموش کردن آنها باعث فرصت سوزی و به قول معروف "دوبار گزیده شدن از یک سوراخ" می شود.

مثلاً عملکرد بعضی از خواص-فتنه گران بحث شان جدا است- در حوادث فتنه ی اخیر نشان می دهد که آنها یا اطلاعی از مثلاً حوادث اتفاق افتاده ی دوران مشروطیت ندارند یا اگر اطلاع دارند دچار کم حافظگی تاریخی شده اند.

همین دوران مشروطیت را که مثال زدم، پُر است از درس ها و عبرت آموزی هایی که باعث بصیرت زایی و روشن شدن راه می شود. اینکه چه کسانی مشروطیت را حمایت کردند؟ سکوت یا موضع گیری چه کسانی باعث شد  شیخ شهید به دار آویخته شود؟ چه کسانی بعد از شهید شدن شیخ به اشتباه خود پی بردند؟ و...

 یا مثال دیگر اینکه در زمان حضرت امام (ره)، ما قضیه بنی صدر را تجربه کردیم، همان کسی که یک عده می گفتند فلانی سید است، به او رأی دهیم!! حالا ما که چنین تجربه ای را داریم، دوباره عده ای در انتخابات 76 می آمدند و می گفتند که فلانی اولاد پیغمبر است. این یعنی چی؟ این یعنی اینکه عده ای حافظه ی تاریخی اشان ضعیف است. {خاتمی کسی است که مردم او را از سران فتنه می دانند و خواستار محاکمه ی قطعی او هستند با این حال چند هفته اخیر، این شخص که احتمالا دچار بیماری های مرموزی! شده است، برای بازگشت به عرصه ی سیاست، شرط و شروط می گذارد!!}

مثال در مورد کم حافظگی تاریخی زیاد است. اما چیزی که می شود در انتها نتیجه گرفت این است کهما باید تمام این تجربیاتی را که برایشان هزینه داده ایم، با استفاده از ابزارهای موجود مثل صدا و سیما و روزنامه ها و سایت ها و وبلاگ ها و ...، نگذاریم فراموش شود و دوباره دچار آنها شویم.

و العاقبة للمتقین